dafolo-top.png
Her er du:
Skoleledelse > Forside
Skoleportalen_knap

Nyheder til skoleledelsen

 

Dato:
08-07-2014
Intro:
Den newzealandske skoleledelsesforsker Viviane Robinson fortæller i denne video om ledernes rolle i relationsopbygningen.
Dato:
01-07-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i juli.
Intro:
Undervisningsministeriet har udgivet en rapport, der kortlægger forskningen i pædagogisk ledelse i skolen. Den viser blandt andet, at det har størst effekt, når den pædagogiske ledelse udøves i forhold til at opkvalificere lærernes kompetencer. Samtidig viser rapporten, at når skoleledelsen involverer sig i undervisningens indhold, metoder og praksis, har det en positiv på elevernes faglige resultater.
Intro:
Uanset om du gik glip af konferencen, eller du var til stede, kan du her se en video fra konferencen, hvor Lars Qvortrup opsummerer to centrale pointer, som han tog med fra dagen.
Dato:
04-06-2014
Intro:
Rasmus Alenkær talte med John Hattie til konferencen den 23. maj i Horsens. Samtalen faldt bl.a. på inklusion, problemadfærd og (naturligvis) synlig læring. Her får du mulighed for at se hele interviewet.
Intro:
For tredje gang inden for et år trak den australske uddannelsesforsker John Hattie fulde huse på en konference om Visible Learning (Synlig Læring). Vedvarende bred interesse fra grundskoler, ungdomsuddannelser og ministerier vidner om, at der ikke er tale om en "pædagogisk døgnflue".
Dato:
01-06-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i juni.
Intro:

I dette interview med Viviane Robinson kan du blive klogere på resultaterne fra den mest omfattende forskning om skoleledelsens virkning på elevernes læringsudbytte. Hun anerkendes som "skoleledelsens Hattie".

Intro:
Ledelse af forandring i folkeskolen handler om ledelse på skolens kerneydelse og om ledelsesmæssig følsomhed overfor de menneskelige og organisationskulturelle processer, som er en forudsætning for forandringer i skolen. Lektor og ph.d. Helle Bjerg og professor og ph.d. Dorthe Staunæs har skrevet denne artikel om tænketeknologier: Tænketeknologier. Når forandringer består - projekter forgår.
Dato:
01-05-2014
Overskrift:
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i maj.
Forrige Forrige 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Næste 10 Næste
rss-leder.png