dafolo-top.png
Her er du:
Skoleledelse > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder til skoleledelsen

 

Dato:
01-02-2015
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i februar.
Intro:
Hvordan ser god og motiverende undervisning ud på folkeskolens mellemtrin? I EVA-rapporten "Motiverende undervisning" beskrives på baggrund af en undersøgelse, hvad 12 lærere konkret gør i det daglige for at skabe en undervisning og et læringsmiljø, der motiverer eleverne.
Intro:
Viviane Robinson er den førende forsker i skoleledelses effekt for elevernes læring. I klippet her fortæller hun om det syn på ledelse, som ligger til grund for udviklingen af en elevcentreret skoleledelse, det netop holder elevernes læring i fokus i alle ledelsesbeslutninger.
Dato:
01-01-2015
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i januar.
Dato:
16-12-2014
Intro:
Datoerne for John Hatties næste besøg i Danmark (og Norge) er på plads. John Hattie har været i Danmark før - hver gang til velbesøgte konferencer, hvor deltagerne har fået forskningsbaseret viden og inspiration til praksis med hjem. Sæt kryds allerede nu for en konference, der sætter læring i centrum og giver gode bud på at gøre læring synlig.
Intro:
På bloggen kan du blandt andet læse en række inspirerende indlæg af blogskribent Victoria Grønning Iverssøn. Blogserien hedder ”Målstyret undervisning”, og her deler Victoria sine erfaringer og giver bud på konkrete redskaber til brug i den daglige undervisningen.
Intro:
”Alle lærere er i team. Mange er i mange team. Men hvordan arbejder teamene? Er de professionelle læringsfællesskaber?” Læs en artikel med ph.d. Thomas R. S. Albrechtsen, der har skrevet en bog om emnet, og læs bogens indholdsfortegnelse og indledning.
Dato:
08-12-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i december.
Intro:
Dr. David Mitchell, der er forfatter til bogen "Hvad der virker i inkluderende undervisning - evidensbaserede undervisningsstrategier", var i efteråret i Danmark i forbindelse med en konference om inklusion. Her kan du se to videoklip fra konferencen med vigtige pointer om inkluderende undervisning.
Dato:
11-11-2014
Intro:
Tidligere har man i skoleledelsesforskningen opereret med tre adskilte typer af ledelse: instruerende ledelse, transformativ ledelse og distribueret ledelse. Den aktuelle udvikling peger dog i retning af, at disse tre perspektiver må integreres i et samlet fokus på det, der er skolens kerneaktivitet: elevernes læringsudbytte. Docent og ph.d. Helle Bjerg og professor og ph.d. Dorthe Staunæs har skrevet en artikel om dette: "Pædagogisk skoleledelse 2.0".
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-leder.png