dafolo-top.png
Her er du:
Skoleledelse > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder til skoleledelsen

 

Dato:
01-11-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i november.
Dato:
23-10-2014
Intro:

I Norddjurs Kommune er Projekt Synlig Læring en del af en opkvalificeringsindsats for lærere, pædagoger, ledere og forvaltning, der blev vedtaget af kommunalbestyrelsen i forbindelse med folkeskolereformen. I alt skal 600 medarbejdere igennem et uddannelsesforløb i Synlig Læring. Læs mere her.

Intro:
Målstyret undervisningen og feedback er blevet nøgleord, når det gælder elevers læring og undervisning. Få inspiration og redskaber til din praksis her, hvor du også kan tilmelde dig en række konferencer inden for området.
Intro:
Starten er gået til en historisk forandring af folkeskolen. Alle børn skal lære mere. Men vil det lykkes? Se DR-dokumentaren "Folkeskolen - Forfra", der blandt andet indeholder interview med John Hattie. Programmet er fra den 7. oktober 2014 og kan ses indtil den 13. november 2014.
Intro:
James Nottingham kommer til Danmark igen den 12. november i forbindelse med konferencen "Visible Learning - Into Action!". Deltag i konferencen og få konkret inspiration til din praksis.
Intro:
Den newlandske uddannelsesforsker David Mitchell var i sidste uge på besøg i Danmark. I sin bog "Hvad der virker i inkluderende undervisning", som netop er oversat og udgivet på dansk, har han systematiseret over 2.000 forskningsartikler og sammenfattet 27 evidensbaserede undervisningsstrategier, der virker inkluderende. Fik du ikke mødt ham på konferencerne i Roskilde og Horsens, så tag et kig på videoer og links her.
Dato:
01-10-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i oktober.
Intro:
Folkeskolereformen er vedtaget, og alle er nu i gang med at implementere den. Mange af de mål, som Tænketank Danmark – den fælles skole har arbejdet for, er nu mulige i folkeskolen. Men hvordan kan Tænketanken være med til at udvikle folkeskolen i et velfærdssamfund, som er under forandring?
Intro:

Synligt lærende elever/evalueringskompetente elever er den påvirkningsfaktor, som er topscorer på John Hatties liste over påvirkningsfaktorers effekt på elevers læringsudbytte.

Denne video fra Stonesfields School, New Zealand, viser, hvordan eleverne er i stand til at tale om deres egen læreproces og bruge læringsstrategier - dermed er de godt på vej til at blive evalueringskompetente elever.

Intro:
I en tid hvor inklusion skal gå fra at være politik til at blive pædagogisk praksis, må vi flytte fokus fra ideologi om inklusion til viden om inklusion. Dette nummer af Fleksibel læring introducerer 27 evidensbaserede undervisningsstrategier til inkluderende undervisning, viden om det tværprofessionelle samarbejde i inkluderende praksis samt konkrete værktøjer til og erfaringer om etablering af en inkluderende praksis i folkeskolen.
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-leder.png