dafolo-top.png
Her er du:
Skoleledelse > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder til skoleledelsen

 

Intro:

I august 2014 tog Skanderborg Kommune ikke alene hul på den nye skolereform. De satte også gang i et flerårigt udviklingsprojekt med fokus på Synlig Læring - netop med det mål at leve op til skolereformen og skabe bedre læring og trivsel for eleverne. Alt sammen med udgangspunkt i Hatties forskning.

Dato:
12-09-2014
Intro:
Den 9. og 10. september dannede DGI-huset i Århus rammen for i alt 122 deltagere, der var samlet til Dafolo og Challenging Learnings første åbne tredageskursus i pædagogisk udvikling med udgangspunkt i Visible Learning (Synlig Læring). Kurset var succesfuldt med tre veloplagte oplægsholdere, Damian Groark, Ulla Sjørup og Anne Marie Vinther, der tilsammen stod for den teoretiske indførsel og den praktiske præsentation af Synlig Læring.
Dato:
01-09-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i september.
Intro:
Undervisningsministeriet har netop udgivet en rapport om ro og klasseledelse i skolen samt en række anbefalinger til at arbejde med klasseledelse. Og her er god inspiration at hente, hvad enten du er lærer, pædagog eller en del af skoleledelsen.
Intro:
Mød David Mitchell - "inklusionens John Hattie" - den 24.-25. september i Danmark. Hvilke konkrete inklusionsstrategier virker bedst? Der er stadig ledige pladser.
Intro:
Forskerteam har dokumenteret en klar sammenhæng mellem lærerens jobmotivation og elevernes resultater. Nu gennemfører teamet et storskalaforsøg, der skal vise, hvordan skoleledere bedst motiverer lærere.
Intro:
"En bibel for skolefolk." Sådan skriver Niels Egelund og Lars Qvortrup i det danske forord til Synlig læring og læringens anatomi, som John Hattie har skrevet sammen med læringsforskeren Gregory Yates. Se Hattie fortælle om bogen, og få et smugkig i udgivelsen her på skoleportalen.dk.
Dato:
14-08-2014
Intro:
Dette kunne være et af svarene på spørgsmålet "Hvordan gøres læring synlig i skolen?" Nu kan du finde en artikel her på skoleportalen.dk af Kirsten Hyldahl, som netop stiller dette spørgsmål og finder svar på en skole i Australien, hvor de i høj grad har taget John Hatties forskningsresultater til sig.
Intro:
"Det er afgørende at sikre, at alle børn faktisk lærer det, der forventes af dem, at deres uddannelse bidrager til at forbedre deres livskvalitet, at de opbygger en balance mellem uafhængighed og gensidig afhængighed, og at de bliver klar til at leve tilfredsstillende liv som borgere og medlemmer af deres kultur." Det er nogle af de indledende linjer til David Mitchells nye bog "Hvad der virker i inkluderende undervisning". Her kan du læse en af strategierne og se en video med Mitchell.
Dato:
05-08-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i august.
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-leder.png