dafolo-top.png
Her er du:
Lærer > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder til lærere

 

Dato:
19-09-2013
Intro:

Måske har du hørt tale om John Hattie - den new zealandske forsker, som på rekordtid er blevet uddannelsesverdenens superstar med sine analyser af, hvad der virker i undervisningen. Men hvad betyder begrebet "synlig læring" egentligt? Find svarene her på skoleportalen.dk.

Dato:
13-09-2013
Overskrift:
Intro:
Der er fokus på de udsatte børn og unge i disse dage. Regeringens sociale 2020-mål indebærer, at mindst halvdelen af de udsatte børn og unge skal have gennemført en ungdomsuddannelse som 25-årige frem mod 2020.
Dato:
27-08-2013
Intro:
22. november gæster et af tidens største uddannelsesmæssige navne – den newzealandske professor John Hattie – endnu en gang Danmark til en stor konference om synlig læring og feedback.
Dato:
14-08-2013
Intro:
Ifølge en række eksperter går alt for meget af lærernes mødetid med drøftelser af enkelte elever og praktiske detaljer. Det går ud over forbedringen af undervisningen. Passer eksperternes udsagn på dit team?
Dato:
10-06-2013
Overskrift:
Intro:
Aftalen om en skolereform er netop faldet på plads. Der er opstillet tre mål for fremtidens folkeskole - læs mere og find inspiration her.
Intro:

Et fodboldhold har behov for forskellige spillerprofiler for at skabe gode resultater. Der er en grund til, at træneren ikke vælger 11 angrebsspillere ud til holdet. For hvem skulle for eksempel så sørge for at lægge op til angrebsspillerne, og hvem skulle så håndtere dødboldssituationerne og de farlige kontraløb? På fodboldholdet supplerer de forskellige profiler hinanden og løfter den samlede præstation til et højere niveau.

Intro:

Den tyske professor Andreas Helmke, der er en af de førende inden for europæisk uddannelsesforskning, kommer til Danmark. Han har gennem de seneste årtier beskæftiget sig med, hvordan man udvikler sin undervisning bedst muligt. Skal du møde ham i september? Læs mere - og få rabat!

Dato:
02-05-2013
Intro:
Det viser en ny omfattende undersøgelse fra SFI. Det er ikke kun de svagere elever, der profiterer af ”en traditionel undervisningsstrategi med fokus på stærk, konsekvent klasserumsledelse og stærk, tydelig faglig rammesætning.” Også de ressourcestærke elever præsterer godt under denne form for klasseledelse.
Dato:
29-04-2013
Intro:
Uddannelsesguruen John Hattie besøgte Danmark i forrige uge ved Dafolo-konferencen om synlig læring. Hatties kernebudskab "Know Thy Impact" kunne efter denne dag ikke bare oversættes med "kend jeres virkning", men snarere "erkend jeres virkning" eller måske endda "anerkend jeres virkning" - for Hattie formåede virkelig at tale lærerprofessionen "op" ud fra en oprigtig respekt for betydningen af god undervisning.
Intro:
Det er ikke længere nok, at du som folkeskolelærer har en god fornemmelse for, hvordan lille Peter lærer sine staveord. Din undervisning skal være evidensbaseret - det vil sige baseret på den aktuelt bedste viden om det at undervise.
Forrige Forrige 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Næste 10 Næste
rss.png