dafolo-top.png
Her er du:
SFO > Forside
Skoleportalen_knap

Nyheder på SFO-området

 

Dato:
13-04-2012
Intro:
Inklusion står højt på dagsordenen i den pædagogiske verden - ikke mindst i SFO'en. Men hvordan kan og skal opgaven gribes an, så der tages hensyn både til børn med særlige behov og til det børnefællesskab, de indgår i?

Dato:
26-03-2012
Intro:
I Danmark begynder børn i børnehaveklassen det år, de fylder 6 år. Sådan har det dog ikke altid været, og i andre lande begynder børn langt tidligere i skole. Men hvornår er det rette tidspunkt for læring?
Dato:
09-03-2012
Intro:
Overgangen fra børnehave til SFO og skole kan være svær for mange børn. Og netop her bliver det tværprofessionelle samarbejde mellem SFO-pædagog og lærer så vigtigt. Det understreger lektor på Pædagoguddannelsen København Trine Ankerstjerne.

Dato:
27-02-2012
Intro:
Brug 5-10 minutter på at fortælle os, hvad du synes om Skoleportalen.dk - så gør vi vores bedste for at skabe den bedst mulige skoleportal til dig.

Find spørgsmålene ved at klikke på taleboblen "Hvad synes du?", som du finder til venstre på denne side.
Dato:
23-02-2012
Overskrift:
Intro:
En ”doodle” er en halvfærdig tegning, der på en ny og motiverende måde kan sætte gang i børns læring. Tegningerne tager afsæt i børns umiddelbare lyst til at tegne og i, at børn gerne vil tale og være sammen, når de lærer. Doodles kan bruges inden for mange forskellige fag og emner, hvor de er igangsættende for, at eleverne kan tænke, tegne og tale fagligt sammen og derved lære både individuelt og i fælleskab.
Dato:
13-02-2012
Overskrift:
Intro:

Vilfred er viking - eller rettere - han er søn af en viking. For det der med at være viking er måske i virkeligheden ikke lige ham. Hør mere om Vilfred, og få inspiration til masser af sjove aktiviteter til vinterferien.

Intro:

Udvikling, læring og inklusion er nøgleord på to nye konferencer og et to-dages-kursus målrettet den pædagogiske praksis i SFO’en.


 

Dato:
07-02-2012
Intro:
”Børn udvikler sig kun motorisk og mentalt ved hele tiden at bryde grænser og tage chancer”. Sådan udtrykkes det i rapporten Bakspejlet 2012, som udgives af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Forsker ved Queen Maud University College i Norge, Ellen Beate Sandseter, har forsket i børns farlige leg og de udviklingsmuligheder, der ligger heri. Men hvor meget skal man egentlig give børn lov til? Hvornår er legen vild, og hvornår bliver den decideret farlig?
Dato:
03-02-2012
Intro:
SFO'ens forskellige læringsrum lægger på forskellig vis op til leg og samvær mellem børnene. På samme måde giver læringsrummene også de voksne mulighed for at indtage forskellige roller i forhold til børnene afhængigt af formålet med en bestemt aktivitet.

Dato:
24-01-2012
Intro:
I Sverige har de i flere år haft fokus på køn og ligestilling i både dagtilbud og skole. Forfatteren til denne artikel fortæller om uddannelsen til genuspædagog og om de muligheder, disse ressourcepersoner har for at ændre den pædagogiske praksis i forhold til køn – hvis de altså får lov.
Forrige Forrige 10 11 12 13 14 15 16 Næste
rss-sfo.gif