dafolo-top.png
Her er du:
SFO > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder på SFO-området

 

Intro:
Nu er der kommet et helt nyt sted på nettet, hvor pædagoger i skolen kan orientere sig. Man kan blandt andet læse om skolereformen, dele erfaringer, se videoklip og finde inspiration til blandt andet samarbejdet med lærerkollegerne, arbejdet med mål og den understøttende undervisning.
Intro:
I den nye folkeskolereform er der lagt op til, at pædagoger i langt højere grad end tidligere skal varetage undervisning og ikke mindst være centrale spillere i udviklingen af den understøttende undervisning. Det kan for nogen indebære et større arbejde med planlægning, målsætning og evaluering, end de tidligere har været vant til. Mange pædagoger har allerede stor gavn af SMTTE-modellen i dette arbejde. Find modellen på skoleportalen.dk.
Intro:

Det er i praksis en stor og krævende opgave at arbejde ud fra et anerkendende og ressourcefokuseret menneskesyn. Derfor er der brug for understøttende redskaber, som kan skærpe fokus på retningen og fastholde fagligheden samt sikre dokumentation i arbejdet. Klik ind her, og få adgang til to praksisnære redskaber fra bogen KRAP - metoder og redskaber.

 

Dato:
26-02-2014
Intro:
Fredag den 23. maj 2014 kommer den newzealandske professor John Hattie igen til Danmark. Denne gang afholdes konferencen i Horsens.
Dato:
21-02-2014
Intro:

Forskning på områder som medicin, it- og kommunikationsteknologi, transport og landbrug har de sidste mange år påvirket udviklingen af systemerne i en grad, vi nødigt vil være foruden i dag. Men hvad med uddannelsessystemet? Udvikler det sig så hurtigt, som det ellers kunne, hvis vi benyttede os af den evidensbaserede forskning, der findes inden for området? Se professor David Mitchell svare på spørgsmålet her.

Dato:
13-02-2014
Overskrift:
Intro:

Ja, det er der vel ret beset mange ting, der er. Men inden for psykologiens verden er det en ganske bestemt ting. Det er nemlig en særlig tilgang, hvor nærværet og kontakten til den anden og til selvet er i fokus. På skoleportalen.dk kan du nu finde baggrundsviden og øvelser, som knytter sig til denne relationspsykologiske tilgang til det pædagogiske arbejde.

 

Dato:
06-02-2014
Intro:

James Nottingham og Challenging Learning har været i Sverige, hvor han også fandt vej til svensk tv. Se indslaget her, og læs mere om, hvornår du kan møde James Nottingham i Danmark.

 

Dato:
31-01-2014
Intro:

Du kan stadig nå at tilmelde dig konferencen "Inklusion og relationer i SFO - i en brydningstid". Her kan du blandt andet opleve Hans Henrik Knoop og deltage i sessioner med temaerne "Inklusion i SFO’en – fra teori til praksis", "Relationspædagogik i SFO’en", "Børn med ADHD i SFO’ens fællesskaber" og "Pædagoger i skolen – den sammenhængende skoledag".

 

Dato:
09-01-2014
Intro:

Forandringens vinde blæser over det pædagogiske landskab. Den kommende folkeskolereform har for alvor sat SFO’en og fritidspædagogikken på dagsordenen – på godt og ondt. På den ene side er der stor opmærksomhed på, hvordan tilbuddet skal se ud fremover i de forskellige kommuner, på den anden side er der et stort fokus på pædagogens kompetencer – både i en fritidskontekst og i en skolekontekst. Forårets konferenceprogram fra Dafolo er nu klar, og det indeholder flere spændende arrangementer for personalet i SFO'en.

Intro:

Læring er mange ting og kan findes i mange forskellige kontekster. Ifølge James Nottingham er det de voksnes fornemste opgave - uanset om man er lærer, pædagog eller forælder - at opmuntre og inspirere børnene til at lære på bedst mulige måde. Hør ham fortælle om det og sin nye bog her.

 

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-sfo.gif