dafolo-top.png
Her er du:
Skoleledelse > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder til skoleledelsen

 

Dato:
30-07-2014
Intro:
En række forskere har bidraget til festskriftet Inklusionens historie og aktualitet, der er skrevet i anledning af Ole Hansens 70 års fødselsdag. Ole Hansen er i dag ansat hos LSP, Aalborg Universitet, og har i sin lange karriere arbejdet for, at skolen for alle kan skabes i virkeligheden, og at forskningsbaseret viden er en forudsætning for dette. Læs en af artiklerne her.
Intro:
Snart begynder det nye skoleår, og det er en god anledning til at kigge tilbage på, hvilke temaer og tendenser skoleåret 2013-2014 har budt på. Læs eller genlæs de 12 artikler fra året, der gik, i tidsskriftet Fleksibel Læring. De fire numre har temaerne Klasseteamet, Læringsudbytte og kompetencer, It-didaktik og Pædagogprofessionen i en brydningstid.
Intro:
Trænger du til inspiration til din sommerferielæsning? Bogen Sammen om inklusion - tre perspektiver på samarbejde om inklusion griber fat i inklusionsbegrebet og belyser, hvordan en leder, en lærer og forældrene på tre danske skoler har forholdt sig til og omsat det fælles mål inklusion.
Intro:
I sommerferien er der tid til at lade sig inspirere. På www.ekweek.org er der mange interessante blogs om skoleverdenen. Et eksempel på dette er Peter Dewitts blogindlæg om, hvorfor og hvordan skoleledere bør fokusere mest muligt på undervisningsmæssig ledelse.
Dato:
08-07-2014
Intro:
Den newzealandske skoleledelsesforsker Viviane Robinson fortæller i denne video om ledernes rolle i relationsopbygningen.
Dato:
01-07-2014
Intro:
En skoleleders travle hverdag rummer et væld af opgaver. En del af dem er skal-opgaver. Få overblik over, hvad der skal gøres i juli.
Intro:
Undervisningsministeriet har udgivet en rapport, der kortlægger forskningen i pædagogisk ledelse i skolen. Den viser blandt andet, at det har størst effekt, når den pædagogiske ledelse udøves i forhold til at opkvalificere lærernes kompetencer. Samtidig viser rapporten, at når skoleledelsen involverer sig i undervisningens indhold, metoder og praksis, har det en positiv på elevernes faglige resultater.
Intro:
Uanset om du gik glip af konferencen, eller du var til stede, kan du her se en video fra konferencen, hvor Lars Qvortrup opsummerer to centrale pointer, som han tog med fra dagen.
Dato:
04-06-2014
Intro:
Rasmus Alenkær talte med John Hattie til konferencen den 23. maj i Horsens. Samtalen faldt bl.a. på inklusion, problemadfærd og (naturligvis) synlig læring. Her får du mulighed for at se hele interviewet.
Intro:
For tredje gang inden for et år trak den australske uddannelsesforsker John Hattie fulde huse på en konference om Visible Learning (Synlig Læring). Vedvarende bred interesse fra grundskoler, ungdomsuddannelser og ministerier vidner om, at der ikke er tale om en "pædagogisk døgnflue".
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste
rss-leder.png