Det er i praksis en stor og krævende opgave at arbejde ud fra et anerkendende og ressourcefokuseret menneskesyn. Derfor er der brug for understøttende redskaber, som kan skærpe fokus på retningen og fastholde fagligheden samt sikre dokumentation i arbejdet. Klik ind her, og få adgang til to praksisnære redskaber fra bogen KRAP - metoder og redskaber.
Konstruktive tilbagemeldinger har stor betydning for elevernes læring. Men hvad er konstruktive tilbagemeldinger? Det giver Trude Slemmen sit bud på i en artikel, hvor hun sammenholder karakterer og konstruktive tilbagemeldinger i forhold til, hvad der virker bedst på elevernes læring.
Forskning på områder som medicin, it- og kommunikationsteknologi, transport og landbrug har de sidste mange år påvirket udviklingen af systemerne i en grad, vi nødigt vil være foruden i dag. Men hvad med uddannelsessystemet? Udvikler det sig så hurtigt, som det ellers kunne, hvis vi benyttede os af den evidensbaserede forskning, der findes inden for området?nbsp;Se professor David Mitchell svare på spørgsmålet her.
John Hattie har skrevet flere bøger om synlig læring og feedback, og om hvad der kan styrke elevernes læringsudbytte. Blandt mange af de faktorer, der har betydning for elevens læring, er også de forestillinger, den enkelte lærer har i forhold til sin rolle som underviser. Læs om dette i John Hatties blogindlæg på Education Week.
Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste 10 Næste |