dafolo-top.png
Her er du:
SFO > Forside
Skoleportalen_knap

Nyheder på SFO-området

 

Intro:
Skoleledere prioriterer personaleledelse og pædagogisk ledelse højere end administration og økonomi. Det viser en ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, SFI.
Intro:
Det kan være uoverkommeligt i hverdagen at nå at evaluere og målsætte samtlige elever. Med denne målcirkel kan du hurtigt danne dig et overblik over, hvor det enkelte barn ligger i forhold til de seks indholdstemaer: sprog- og udtryksformer, natur og naturfaglige fænomener, sociale færdigheder, bevægelse og motorik, samvær og samarbejde, og det praktisk musiske.
Dato:
23-08-2011
Intro:
Det nye skoleår bringer nye muligheder for samarbejde mellem SFO-pædagoger og lærere.
Intro:
Nye børn er startet i SFO’en, og en vigtig forudsætning, for at det enkelte barn trives og udvikles i SFO’en, er at du og dine kolleger har et positivt samarbejde med barnets forældre.
Dato:
01-08-2011
Intro:
Det nye skole- og SFO-år står for døren, og det er oplagt at tænker i nye mulige pædagogiske visioner.
Dato:
25-07-2011
Overskrift:
Intro:
Et nyt SFO-år venter lige om hjørnet, og nye samarbejdsgrupper vil blive dannet.
Dato:
18-07-2011
Intro:
Bevægelsesglæde er en positiv fornemmelse, som børn har i kroppen, når de leger og løber udendørs.
Intro:
Det er de senere år blevet mere og mere udbredt, at børn begynder i SFO’en før de starter i skole. Hensigten er, at børnene skal have mulighed for at vende sig til at gå i SFO, inden den nye hverdag i skolen begynder. Det handler om at skåne børnene for at skulle skifte til både skole og SFO på samme tid. Anja Hvidtfeldt Staneks giver sine bud på, hvordan barnets overgang til SFO sker på den bedste måde.
Dato:
15-06-2011
Intro:
Sommerfugle er smukke, har flotte mønstre og bevæger sig elegant rundt i luften. Lisbeth Lauridsen og Rikke Kaels Jakobsen giver idéer til, hvordan børnene kan arbejde med og male spændende dekorative sommerfugle.
Dato:
15-06-2011
Intro:
Sprog er en væsentlig del af menneskelig adfærd og læring. Sproglig udvikling er en proces, hvor flere områder end det sproglige system udvikler sig. Ved samspil med omgivelserne i førskolealderen opbygger de fleste børn en sproglig basis, som siden udbygges i de institutionelle læringsrum.
Forrige Forrige 10 11 12 13 14 15 16 Næste
rss-sfo.gif