dafolo-top.png
Her er du:
SFO > Forside
Tema: Synlig læring og feedback

Nyheder på SFO-området

 

Dato:
09-03-2012
Intro:
Overgangen fra børnehave til SFO og skole kan være svær for mange børn. Og netop her bliver det tværprofessionelle samarbejde mellem SFO-pædagog og lærer så vigtigt. Det understreger lektor på Pædagoguddannelsen København Trine Ankerstjerne.

Dato:
27-02-2012
Intro:
Brug 5-10 minutter på at fortælle os, hvad du synes om Skoleportalen.dk - så gør vi vores bedste for at skabe den bedst mulige skoleportal til dig.

Find spørgsmålene ved at klikke på taleboblen "Hvad synes du?", som du finder til venstre på denne side.
Dato:
23-02-2012
Overskrift:
Intro:
En ”doodle” er en halvfærdig tegning, der på en ny og motiverende måde kan sætte gang i børns læring. Tegningerne tager afsæt i børns umiddelbare lyst til at tegne og i, at børn gerne vil tale og være sammen, når de lærer. Doodles kan bruges inden for mange forskellige fag og emner, hvor de er igangsættende for, at eleverne kan tænke, tegne og tale fagligt sammen og derved lære både individuelt og i fælleskab.
Dato:
13-02-2012
Overskrift:
Intro:

Vilfred er viking - eller rettere - han er søn af en viking. For det der med at være viking er måske i virkeligheden ikke lige ham. Hør mere om Vilfred, og få inspiration til masser af sjove aktiviteter til vinterferien.

Intro:

Udvikling, læring og inklusion er nøgleord på to nye konferencer og et to-dages-kursus målrettet den pædagogiske praksis i SFO’en.


 

Dato:
07-02-2012
Intro:
”Børn udvikler sig kun motorisk og mentalt ved hele tiden at bryde grænser og tage chancer”. Sådan udtrykkes det i rapporten Bakspejlet 2012, som udgives af Danmarks Evalueringsinstitut (EVA). Forsker ved Queen Maud University College i Norge, Ellen Beate Sandseter, har forsket i børns farlige leg og de udviklingsmuligheder, der ligger heri. Men hvor meget skal man egentlig give børn lov til? Hvornår er legen vild, og hvornår bliver den decideret farlig?
Dato:
03-02-2012
Intro:
SFO'ens forskellige læringsrum lægger på forskellig vis op til leg og samvær mellem børnene. På samme måde giver læringsrummene også de voksne mulighed for at indtage forskellige roller i forhold til børnene afhængigt af formålet med en bestemt aktivitet.

Dato:
24-01-2012
Intro:
I Sverige har de i flere år haft fokus på køn og ligestilling i både dagtilbud og skole. Forfatteren til denne artikel fortæller om uddannelsen til genuspædagog og om de muligheder, disse ressourcepersoner har for at ændre den pædagogiske praksis i forhold til køn – hvis de altså får lov.
Dato:
13-01-2012
Intro:
Børn lærer ikke det, vi siger, de skal lære, men de lærer af det, vi gør, og det, de øver sig i. Dette sætter fingeren på noget, som alle, der arbejder med børns læring og udvikling, må være sig bevidst, nemlig, at børnene ser og hører på os hele tiden og bruger vores handlinger og vores måder at forholde os til andre mennesker på som grundlag for, hvordan de selv opfører sig.

Dato:
04-01-2012
Intro:
På trods af flere års intensive forebyggende og genoprettende indsatser er mobning stadig en del af rigtig mange børn og unges hverdag. Ny forskning på området har bragt en masse spændende og brugbar viden med sig, men der er desværre langt mellem den teoretiske viden og hverdagens praksis. Der eksisterer en masse viden om mobning. Men hvad er egentlig myter, og hvad er virkelighed?

 

Forrige Forrige 10 11 12 13 14 15 Næste
rss-sfo.gif